طراحی و دکوراسیون داخلی

دکوراسیون لوکس

طراحی و دکوراسیون داخلی

دکوراسیون لوکس

  • ۰
  • ۰

نقش پارکینگ در دکوراسیون داخلی

در مجتمع‌های مسکونی پارکینگ یکی از قسمت های مهم و اساسی به حساب می‌آید. در ساخت پارکینگ باید دقت بسیاری خرج شود. در زندگی امروزه حداقل هر خانواده یک اتومبیل دارند. داشتن ماشین مستلزم جای پارک است. پارکینگ هر مجتمع، برای ساکنان رفاه و اطمینان خاطر فراهم می‌کند. در ساخت پارکینگ به عناصر مهم و ضروری چون اندازه، بعد، ساخت، استقامت و مقاومت پارکینگ توسط نیروهای متخصص و مجرب باید توجه داشت. بعنوان مثال، ارتفاع، عرض در ورودی، عرض رمپ یک طرفه و دو طرفه، شیب رمپ، عرض رمپ، قوس یک طرفه و دو طرفه در طراحی پارکینگ باید طبق استاندارد رعایت شود. یکی از عواملی که در طراحی و ساخت پارکینگ باید رعایت کرد میزان فضای پارک کردن و فضای کافی برای ورود و خروج ماشین‌ها حتی در صورت وجود کل ماشین‌های دیگر در پارکینگ است. با کمک خلاقیت در طراحی می توان به این فضای نسبتا سرد و بی روح هم جان بخشید و در جهت زیباسازی آن اقدام کرد. درست است که پارکینگ جزو فضای داخلی خانه بشمار نمی آید. اما از ظاهر پارکینگ می توان به ارزش ساختمان پی برد. نظافت پارکنگ مهم ترین نکته در دکوراسیون است.

پارکینگ‌های سرپوشیده حتما باید از دستگاه تهویه هوا برخوردار باشند. نور و نورپردازی پارکینگ یکی دیگر از موارد مهمی است که در این مکان باید به اندازه کافی باشد. کلید تنظیم شونده نور یا چراغ‌های سنسوردار بهترین گزینه برای جلوگیری از اصراف و همچنین جلوگیری از مصرف بی رویه ی انرژی است. فاصله در ورودی و خروج از اهمیت ویژه ای برخوردار است در طراحی این قسمت از پارکینگ باید توجه کنید به گونه‌ای که خطر و مزاحمتی برای عابران و کودکان ایجاد نشود. باید دقت داشت که در طراحی پارکینگ و دکوراسیون آن از کف‌پوش‌های مقاوم، مستحکم و قابل شست‌وشو استفاده کرد. در اثر رفت و آمد زیاد کف پوش پارکینگ نمای زشت و کثیفی به خود می‌گیرد. البته ساکنان مجتمع باید برای تمیز کردن سطح چاره ای بیندیشند. در زیبا کردن دکوراسیون پارکینگ می‌توان از گیاهان طبیعی و یا حتی مصنوعی نیز استفاده کرد. گیاهان طبیعی علاوه بر اینکه نمای زیبایی به فضا می‌بخشند باعث تمیز شدن هوای نیز می‌شوند و به محیط حس طراوت و شادابی می‌بخشند.

در صورتی که اگر فضای پارکینگ بزرگ باشد، می‌توان برای چیدمان آن از مبلمان نیم‌ست برای استراحت افراد بهره برد. تابلوهایی با مناظر طبیعی گزینه ی مناسبی برای دکوراسیون پارکینک به شمار می آید. طراحی سقف پارکینگ یکی دیگر از کارهایی است که می توان برای طراحی پارکینگ بکار برد. سقف های کاذب کناف انتخاب مناسبی هستند. الوارهای چوبی٬ آسمان مجازی و هم سقف های کششی گزینه های صحیحی برای این کار هستند. با این روش ها می توان نورپردازی مناسبی برای پارکینگ طراحی کرد. از رمپ بتونی در اکثر پارکینگ های آپارتمانی به دلیل اختلاف ارتفاع پارکینگ با کف زمین، استفاده می شود. استفاده از گیاهان سبز و فلاور باکس کمک زیادی به طراحی رمپ پارکینگ می کند. پارکینگ فقط مختص مجتمع های مسکونی نیست. در بسیاری از خانه های ویلایی که در خارج از شهر قرار دا ند، معماران دست به طراحی پارکینگ فضای باز می زنند. این نوع پارکینگ را معمولا با چوب و الوارهای چوبی می توان ساخت و با گیاهان سبز و رونده به آن ها جان بخشید و فضا را زیباتر کرد. برای خانه های ویلایی ابتکار عمل بیشتر است. می توان از المان های زیادی برای ساخت پارکینگ به کار برد. معمولا سقف پارکینگ هایی که در حیاط و مکان باز می سازند شیبدار است. می توان با کمترین هزینه با کمترین وسایل پارکینگی را ساخت و آن را به زیبایی رنگ زد و به محیط باز خانه جلوه ی بیشتری بخشید.

دکوراسیون داخلی ویلا , طراحی داخلی رستوران سنتی , بازسازی ساختمانهای قدیمی , طراحی ویترین مغازه , طراحی داخلی منازل مسکونی , طراحی اداریشرکت طراحی داخلی , طراحی مطب دکتر طراحی داخلی طلا فروشی

  • ۹۶/۱۰/۰۷
  • حسین مظلومی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی